A Fontis más!

Fontis munkatársak Őrszigety Gabriella ügyvezető körül

Más az üzletpolitikánk,
más a marketingünk,
más a felfogásunk a szakmánkról,
más az árpolitikánk,
más a termékeink és szolgáltatásaink minősége.

Üzletpolitikánk

A Fontis munkatársai mindenekfelett hosszútávú, kölcsönösen előnyös partner kapcsolatra törekednek. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint az, hogy 23 évi tevékenység alatt gyakorlatilag egyetlen cég sem pártolt el a Fontistól, mint informatikai partnertől. Sem szakmai okokból, sem pénzügyi okokból, sem azért, mert a nagyságrendekkel megnőtt partnercég "kinőtte" volna Fontist. Sőt sokan foggal körömmel ragaszkodnak az általunk nyújtott biztonsághoz és professzionális szolgáltatásokhoz. Ez a szemlélet szöges ellentétben van az informatikai piacon ma uralkodó szemlélettel:

A "kulcsra kész" vagy "dobozos" szoftvereknél a partnerkapcsolat általában meglehetősen rövid, a szoftver eladásáig terjed. Az eladót innen kezdve - némi túlzással - nem is érdekli, hogy mennyire van megelégedve a felhasználó, mert módosítani nem tudják, és a felhasználó még egyszer úgysem veszi meg.

A "testreszabott" szoftvereknél sajnos gyakran tapasztalhatjuk, hogy a felek "ellenérdekeltek": a programozók nem érdekeltek a felhasználók problémáinak hosszútávú és rugalmas megoldásában, hogy minél tovább függőségben tartsák a partnert. (Valójában ezek az informatikusok segítség helyett visszaélnek szaktudásukkal, ami eleve csak kontraproduktív lehet!) Gyakran ez a valódi oka az évekig elhúzódó "szoftver bevezetéseknek", melyek nemcsak pénzt, hanem rengeteg időt és energiát emésztenek fel a felhasználóknál. Ezek a partnerkapcsolatok kétféleképpen szoktak véget érni:

  1. az eredetileg tervezett költségek többszörösét elköltve a felhasználó nem tud, vagy nem hajlandó többet ráfordítani az informatikai rendszer fejlesztésére, és a "félkész" rendszerrel próbál meg valahogy túlélni, vagy utolsó elkeseredésben átáll egy olcsó dobozos termékre, netán visszaállítja régi rendszerét. Természetesen mindez a bizalmon alapuló partnerkapcsolat végét jelenti.
  2. az eredetileg tervezett költségek többszörösét elköltve a felhasználó végül megkapja az aktuális követelményeinek megfelelő szoftvert, de a legközelebbi kézenfekvő módosításokat már nem meri, vagy pénzügyi okokból nem tudja rábízni a fejlesztőkre, és a program idővel veszít hatékonyságából és nehézkessé válik. Ezért a kapcsolat ilyenkor általában a következő nagyobb informatika befektetéssel véget is ér.

Mi kulcsra kész és testreszabott megoldásokat is kínálunk. Mégis minden partnerünkkel évek óta jó, bizalmon alapuló, kölcsönösen gyümölcsöző kapcsolatban állunk. Hogyan lehet ez? A "titok" a figyelmes olvasónak ezen az oldalon is megnyílhat, de egy személyes beszélgetésen biztosan megérti miben vagyunk mi mások! Kérjen személyes konzultációt telefonon vagy emailben!

Nem hallott még a Fontis Software Kft-ről?

Cégünk közgazdászok, informatikusok és mérnökök csapata. Nincsen marketing osztályunk, nincsenek sales managereink. Hisszük, hogy mindent lehet jól és rosszul csinálni, és ha azt amihez értünk, jól csináljuk, annak mindenféleképpen meg lesz a gyümölcse. Mondhatják, hogy ez egy naiv, ideje múlt, idealista felfogás, lehet, hogy ez nem a legegyszerűbb út, de az elmúlt 16 év minket igazolt.

Nem mentünk a tőzsdére, nem szponzoráltuk a Forma1-et és nem építettünk rendezvénycsarnokot, mindössze partnereink rendelkezésére bocsátottuk szaktudásunkat. Lehet, hogy valójában ez a leghatékonyabb megoldás?

Mire szolgál egy számítógép?

Az informatika csak addig hasznos, amíg szolgál. És a gazdasági életben elsősorban a hatékonyságot kell szolgálnia. Az informatikusok hajlamosak elfelejteni, hogy az ő szakmájukat is csak alázattal lehet jól űzni, nehogy az öncélú számítógépes fejlesztések több kárt és bosszúságot okozzanak, mint amennyi segítséget valójában nyújtanak.

Ezért mi mások problémáira nem kínálunk kész megoldást, hanem felajánljuk szaktudásunkat és tapasztaltunkat, hogy együtt nézzünk szembe a kihívásokkal. Amit mi kínálunk az a Fontis munkatársainak sokéves tapasztalata és gazdasági, könyvelési, ügyvezetési, informatikai, mérnöki, szaktudása. Ebből a szempontból mindegy, hogy kulcsrakész rendszert vásárol tőlünk, testreszabatja valamely szoftverünket, vagy teljesen új fejlesztést rendel meg. Az egyiket tekinthetjük sűrítménynek, a másikat friss terméknek - a tartalom és a minőség ugyanaz!

A számítógép ne legyen kihívás, legyen inkább megoldás!

Árpolitikánk

Az informatikai befektetések tényleges megtérülése általában nagyon nehezen kalkulálható előre. Ráadásul a bevezetésre kerülő szoftver árát, licenszdíjait az informatikai cégek gyakran az alapján állapítják meg, hogy saját felmérésük szerint, mennyi megtakarítást vagy többlet bevételt jelent a rendszer a felhasználónak, sőt esetenként az alapján, hogy mennyi informatikai kiadást "bír el" a felhasználó költségvetése. Ezeket a számokat a befektetőnek is nehéz megbecsülnie, hát még egy kívül álló cégnek! Ezért gyakran előfordul, hogy még hosszútávon sem térülnek meg egy-egy szoftver bevezetésének költségei.

A mi árpolitikánk ettől élesen különbözik: nem a felhasználó anyagi lehetőségei alapján, hanem saját ráfordításaink alapján állapítjuk meg szolgáltatásaink árát. Miért tartjuk ezt rendkívül fontosnak? Azért, mert a felhasználók általában éppen akkor fordulnak hozzánk, amikor "bennfentes" informatikai, gazdasági szaktudásunkat igénylik. Ide tartozik természetesen az is, hogy mi mennyit ér az informatikai piacon! És mi pont a nagy horderejű, hosszútávú kérdésekben ne segítenénk partnereinket a tőlünk telhető legjobb módon?

Mit kínálunk partnereinknek?

  • Szoftvereket. Méghozzá megbízható, hatékony és a törvényi előírásoknak szigorúan megfelelő szoftvereket - egyszerű felviteli képernyőkkel, naprakész, célratörő információkat szolgáltató listákkal, jól átgondolt, bevált felépítéssel.
  • Informatikus, mérnök, közgazdász "munkatársakat" (szó szerint társakat a mindennapi munkában) akik tapasztalatára, szaktudására, nyelvismeretére bátran építhet, akik a kialakult bizalmat sohasem áldoznák fel rövidtávú üzleti célok érdekében. Legyen szó egyszerű felhasználói kérdésről, hardver beszerzési tanácsról, hosszútávú informatikai stratégia kialakításáról, könyvelési ügyviteli kérdésekről,... - ránk mindig számíthat.

Egyes marketing szakemberek szerint, ha egy látogató idáig elolvasta a honlapunkat, akkor nyert ügyünk van. Ebben én nem értek egyet. Nyert ügyünk szerintem akkor van, ha a látogató egy-két év távlatából visszatekint majd, és azt fogja gondolni: "de jó, hogy annakidején azt az internetes oldalt végigolvastam". Ha felkeltettem érdeklődését, jelentkezzen emailben vagy telefonon, hogy személyesen is meggyőződhessen: lehet másképp is!

A honlap szerzője
Őrszigety Dávid
okl. gépészmérnök